Rohloff

14 VERSNELLINGEN

De Rohloff versnellingsnaaf heeft 14 versnellingen die in het achterwiel zitten ingebouwd. De 14 versnellingen komen qua bereik overeen met een fiets met drie voorbladen en een 9-speed cassette achter.

 

ONDERHOUDSARM

Het grote voordeel is dat deze naaf nagenoeg onderhoudsvrij is. In tegenstelling tot een gangbaar derailleursysteem loopt de ketting recht en is daardoor minder aan slijtage onderhevig. De Rohloff-naaf vergt eens in de 5.000 kilometer onderhoud.

 

SCHAKELGEMAK

Met de draaischakelaar aan de rechterkant van het stuur kun je schakelen zonder dat je hoeft op te letten of de ketting scheef staat. Bovendien schakelt het razendsnel en hoef je niet te wachten tot de ketting op een ander blad ligt. Dit kan zelfs in stilstand.

 

GEEN GROTE STAPPEN

Je kent het gevoel vast wel. Je wilt iets lichter trappen, maar als je schakelt fiets je meteen heel erg licht.Of je wilt iets zwaarder trappen en na een tandje afschakelen trap je te zwaar. Bij een Rohloff-naaf liggen de stappen wat dichter bij elkaar dan bij een standaard derailleurversnelling. Vooral in een vlakker landschap is het vaak erg prettig om iets lichter of iets zwaarder te kunnen trappen.

 

 
Meer info: nieuwsberichtenwww.rohloff.de
 

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: